AUTHORS: Utaiwan Chatuporn and Kingkarn Sookhanaphibarn
ABSTRACT: Museums and art galleries have utilized the social media to communicate with their visitors or people who are interested in the same things and to improve the visitor experience in six aspects: recreation, sociability, learning experience, aesthetic experience, celebrative experience, and enchanting experience. It is very important especially when a museum was temporarily closed because of the natural disasters; the museum has to seek an alternative method to present their collections and communicate with their visitors. This paper will describe the impact factors to the museum visiting experience and introduce the design decision of an
application on social media consisting of visual gallery, item description, annotations for user opinions, visualization of user opinions, links to users’ Facebook page, and souvenir shop. For design and implementation techniques, we use the ActionScripts on Facebook as a Flash library and the Facebook function for communicating with people such as check-in, comment and Like this, and status post.
Keywords: museum, museum visiting experience, social media, application
SOURCE: อุทัยวรรณ จตุพร, และ กิ่งกาญจน์ สุขคณาภิบาล. "การออกแบบและพัฒนาโปรแกรมประยุกต์บนสื่อสังคมออนไลน์เพื่อเพิ่มประสบการณ์ของผู้เข้าชมพิพิธภัณฑ์ กรณีศึกษาเมื่อพิพิธภัณฑ์ปิด ชั่วคราว." วารสารวิชาการและวิจัย มทร. พระนคร 8.2 (2014): 184-199.
LINK: https://www.tci-thaijo.org/index.php/RMUTP/article/view/22248
REFERENCES:
MLA | อุทัยวรรณ จตุพร, and กิ่งกาญจน์สุขคณาภิบาล. "การออกแบบและพัฒนาโปรแกรมประยุกต์บนสื่อสังคมออนไลน์เพื่อเพิ่มประสบการณ์ของผู้เข้าชมพิพิธภัณฑ์ กรณีศึกษาเมื่อพิพิธภัณฑ์ปิดชั่วคราว." RMUTP Research Journal 8.2 (2014): 184-199. | |
APA | อุทัยวรรณ จตุพร, & กิ่งกาญจน์ สุขคณาภิบาล. (2014). การออกแบบและพัฒนาโปรแกรมประยุกต์บนสื่อสังคมออนไลน์เพื่อเพิ่มประสบการณ์ของผู้เข้าชมพิพิธภัณฑ์ กรณีศึกษาเมื่อพิพิธภัณฑ์ปิดชั่วคราว. RMUTP Research Journal, 8(2), 184-199. | |
Chicago | อุทัยวรรณ จตุพร, and กิ่งกาญจน์ สุขคณาภิบาล. "การออกแบบและพัฒนาโปรแกรมประยุกต์บนสื่อสังคมออนไลน์เพื่อเพิ่มประสบการณ์ของผู้เข้าชมพิพิธภัณฑ์ กรณีศึกษาเมื่อพิพิธภัณฑ์ปิดชั่วคราว." RMUTP Research Journal 8, no. 2 (2014): 184-199. | |
Harvard | อุทัยวรรณ จตุพร and กิ่งกาญจน์ สุขคณาภิบาล, 2014. การออกแบบและพัฒนาโปรแกรมประยุกต์บนสื่อสังคมออนไลน์เพื่อเพิ่มประสบการณ์ของผู้เข้าชมพิพิธภัณฑ์ กรณีศึกษาเมื่อพิพิธภัณฑ์ปิดชั่วคราว. RMUTP Research Journal, 8(2), pp.184-199. | |
Vancouver | อุทัยวรรณ จตุพร, กิ่งกาญจน์สุขคณาภิบาล. การออกแบบและพัฒนาโปรแกรมประยุกต์บนสื่อสังคมออนไลน์เพื่อเพิ่มประสบการณ์ของผู้เข้าชมพิพิธภัณฑ์ กรณีศึกษาเมื่อพิพิธภัณฑ์ปิดชั่วคราว. RMUTP Research Journal. 2014 Oct 11;8(2):184-99. |
MLA | อุทัยวรรณ จตุพร, and กิ่งกาญจน์สุขคณาภิบาล. "การออกแบบและพัฒนาโปรแกรมประยุกต์บนสื่อสังคมออนไลน์เพื่อเพิ่มประสบการณ์ของผู้เข้าชมพิพิธภัณฑ์ กรณีศึกษาเมื่อพิพิธภัณฑ์ปิดชั่วคราว." RMUTP Research Journal 8.2 (2014): 184-199. | |
APA | อุทัยวรรณ จตุพร, & กิ่งกาญจน์ สุขคณาภิบาล. (2014). การออกแบบและพัฒนาโปรแกรมประยุกต์บนสื่อสังคมออนไลน์เพื่อเพิ่มประสบการณ์ของผู้เข้าชมพิพิธภัณฑ์ กรณีศึกษาเมื่อพิพิธภัณฑ์ปิดชั่วคราว. RMUTP Research Journal, 8(2), 184-199. | |
ISO 690 | อุทัยวรรณ จตุพร; กิ่งกาญจน์ สุขคณาภิบาล. การออกแบบและพัฒนาโปรแกรมประยุกต์บนสื่อสังคมออนไลน์เพื่อเพิ่มประสบการณ์ของผู้เข้าชมพิพิธภัณฑ์ กรณีศึกษา เมื่อพิพิธภัณฑ์ปิดชั่วคราว. RMUTP Research Journal, 2014, 8.2: 184-199. |